About Me

My photo
This time just be me

23 May 2012

Welcome to UiTM Arau,Perlis

Assalamualaikum..Dengar cite minggu depan budak part 1 dah masuk UiTM...Kalau UiTM la pilihan anda tahniah tahniah..

Ni aku nak cite sikit..Mula-mula aku dapat tawaran masuk Matrik Selangor dalam course Sains tau..Kiranya semua subjek sains laa..Cuma tolak bio rasanya..Tapi ada Computer Science..

Mula-mula memang hepi la..Ingatkan budak-budak pandai je dapat..Masa tu rasa macam THE CHOOSEN ONE la kan..Siap mesej cikgu kimia sume..Sebab cikgu kimia salu pesan nak masuk matrik kene skor add math ngan kimia..Excited kot masa tu..

Then tengok-tengok kawan yang result lagi teruk dari aku pun dapat matrik..Pastu dorang kata tak score susah nak masuk degree la..Plus aku benci sains..So macam no point je aku masuk bende yang tak minat kan..Tanpa langsung rasa teragak-agak aku tolak je terus tawaran matrik tu..

Pastu masa aku dapat tahu yang aku dapat masuk Diploma Komputer Sains peeeh gembira gila kot..Memang bersyukur sangat-sangat..Sebab first choice aku bukan komputer sains tapi public admin..Ayah ku mendesak masuk public admin..Katanya senang dapat kerja plus dekat UiTM Melaka..Dekat sikit la dari rumah..

Dah la aku ni tak suka membaca..Bio pun dapat C...Nak masuk public admin..Memang tak nak ahh..Komputer sains ni banyak mengira..Plus memang nak masuk komputer sains since form4 lagi..Sekali dapat kan =)

Second choice baru la Computer Science kat UiTM..Last choice plak Computer Science kat UTM dengan harapan dapat stady kat Selangor dekat dengan rumah..Anak sulung kaan..Manja sikit la ngan mak ayah tuuu =D

Esok nya result nak tau kita dapat UiTM negeri mana la kan..Memang dah target paling jauh pun Melaka laa..Dekat dengan rumah atok sikit kat Seremban..Kalau dapat Perak pun memang tak nak pergi dah masa tu..

Masa tu still kerja kat Pizza Hut..Masa sibuk kerja tu abah call..Abah kata dapat UiTM Arau,Perlis..Ingat kan abah main-main sebab abah ni memang suka bergurau tak bertempat..So buat bodoh je la..Dengan harapan yang tinggi dapat kat Melaka paling jauh..

Sekali umi plak call..Kalau umi yang cakap so memang betul la kan..Memang peeehh nangis gile-gile laa..Sampai kene marah ngan manager Pizza Hut, dapan customer pun mata berair-air, sampai lari nangis-nangis atas pentas..SERIOUS TAK NAK PERGI!

Seumur hidup aku pernah pergi Perlis sekali je kot..Tu pun masa darjah 5..Tu pun singgah je sebab nak pergi Langkawi..

Tapi bila fikir masa depan tu..Aku pun ikut je la..Rela kan je la..Tapi aku memang tak terfikir yang aku dapat hidup lama la kat sana..Aku target lepas seminggu dua terus stop stady dah..

Memang tak rela kot..Ada gak ahh baca blog senior-senior ann..Sume kata best, happily ever after la whatever sume..Aku fikir ..

"Alaa,dorang ni dah biasa duduk asrama..Dah biasa hidup jauh ngan mak ayah..Boleh la cite..Aku ni nak keluar rumah pun susah..Mak takut kene culik la apa..Tak kan la aku boleh survive 2 tahun setengah kat perlis tu..Tak logik kot"

So hari yang dinanti-nanti kan pun tiba..Hari ke UiTM la kan..Sebelum tu kiteorang tidur kat Alor Star dulu..So esok pagi dapat la sampai awal sikit kat UiTM..Dapat duduk bilik bawah-bawah..

Sekali tengok dorang penuhkan tingkat atas sekali..Macam hapaa laah..Memang aku dapat tingkat 3 la..Selamat bukan tingkat 4..Tingkat 3 pun dah cungap-cungap..

Masuk-masuk bilik..Peehh bapak kecik bilik..Memang menambah kan keinginan aku untuk berambus cepat-cepat la kan dari UiTM tu..Dah la bilik kecik, dapat katil tingkat atas, meje tengah-tengah takde lampu, almari dapat yang 1 pintu..Roomate plak dapat almari dua pintu..

Berkenalan ngan roomate kejap..Sorang Nur, amek course sains geomatik..Sorang pulak Aqilah amek course computer science..Peh sama plak course an..

Kira mereka berdua ni kawan pertama la kat UiTM ni kan..

Lepas tu pergi hotel kejap..Nak rehat kan kepala yang sangat la tension masa tuuu..Masa dalam kereta tu memang merungut-rungut menjerit-jerit ahh dalam kete..Tension kot..

Ehh..Asal bahagia je muka..

Memang rasa nak balik je masa tu..Akak OC kata berkumpul pukul 4 petang masa tu..Aku plak, semua dah nak pergi dewan baru la aku beratur..Peehh,sedih doo..Mak aku dah nanges-nanges dah..Aku pun pandang tempat lain mengalir-ngalir plak air mata an..

Muka akak OC da la garang-garang sume..Aku ingat memang 1 sem dorang jadi singa cam tu..Padahal seminggu je pun..Haha!Bodoh gila pemikiran aku masa tuu..HAHA!

Masa MDS tu aku memang pendiam habis la..Memang tak cakap langsung ngan orang..Pergi mana-mana nagis je..Memang tak de kawan langsung pun masa tu..

Tapi ada gak ahh borak-borak ngan orang sebelah kadang-kadang..Sume lebih kurang aku je..Tak biasa duduk asrama..Ada yang lagi teruk pergi kem pun tak pernah..

So nak cite pasal MDS memang kalau print 7 6 muka surat tak habis..Takpe next time aku cite la benda-benda syok and tak syok kat Perlis..Panjang sangat dah story aku..Aku pun tak sanggup baca..

p/s - tak salah merantau negeri orang semata-mata nak menimba ilmu..Lagi jauh kita pergi lagi banyak pengalaman kita dapat tau..Lagi matang la kita..Aku macam tak matang-matang je =P

2 comments:

PaieJah said...

huaiii.. samalaa celiter kiter. main copy paste ke?

syira said...

eh eh..cam ne bole copy paste ni..=p